10 december 2013

Upprörd

Efter ett samtal är jag lite smått upprörd. Nej...väldigt upprörd måste jag erkänna.
För att inte skriva för mycket direkt så kan man säga som så...

Transportstyrelsen avslår ett förnyande av en persons C-körkort.
Överklagande till förvaltningsrätten sker.
Papper skickas in, en överläkare och forskare skriver ett utlåtande om att personen har så bra värden och bla bla bla. Diagram skickas in hur alla värden ser ut och har sett ut. Ingenting ser konstigt ut. Allt ser bra ut på alla fronter.

Förvaltningsrätten bedömmer ärendet otroligt puckat, i mina ögon sett.
Hur kan man bedömma att en person som kör på sitt C-körkort högst ett par gånger om året ska bedömmas likadant som en person som är yrkesförare och kör x antal timmar om dagen???
Det är för mig en gåta och helt klart nånting som man ska gå vidare med och överklaga.
Förvaltningsrätten kan på detta sätt välta omkull en persons enskilda firma eller ett mindre aktiebolag och göra ägarna arbetslösa och utan inkomst eftersom det är det här dom livnär sig på, på grund av att dom döms lika som en yrkesförare.
Jag anser att man måste kolla på varje individs individuella ärende och bedömma därefter. INTE dra alla över en kam.
Fy och usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar