18 december 2013

Julklappar

Åh jag som skulle va klar i tid i år. Det gick ju åt helvete med den tanken :-)
Igår slog jag in 5 paket så dom är klara. Wilma är ju så nyfiken av sig så det gäller att slå in allt så hon inte ser vad det är.
Shoppade ett par julklappar på lunchen idag. Dels till mannen :-)
Måste slå in dom så fort jag kan hemma. Han kanske är nyfiken han oxå.

Jag vet ju vad jag ska köpa. Problemet är att jag vet inte när man ska hinna. På dagarna jobbar man ju och på kvällarna är det ju full rulle ändå. Igår kväll städade jag huset. Och i helgen är det så mycket annat som ska hinnas med. Få besök, äta middag med vänner, tjejbio med Wilma, väninnan och hennes dotter, dammsuga, shoppa julklappar, slå in julklappar. jag behöver en längre helg. Fler timmar och fler dagar på helgen vore ju kanon.

Snart är det jul. Jag har ingen som helst julkänsla i kroppen. Snön gör så mycket för den känslan och nu när det är grått och trisst ute så...är känslan borta :-(
Förhoppningsvis kan man få lite känsla ikväll. Mannen ska få köra snabeldraken i huset och jag och barnen ska tända ljus, plocka fram en massa tomtar och ställa ut i huset och så ska granen upp i kväll eller i morgon så det är klart. Myyyyyssss.

Förhoppningsvis kommer vi iväg till Orsa under jullovet för lite skidåkning, kanske ett besök i björnparken, pulkaåkning eller bara umgänge. DÄR finns det snö :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar