14 juni 2013

Apoteket

Att få tag i det man behöver på apoteket är f-n inte lätt.
Skulle hämta ut tabletter och en spruta på apoteket. Jag har jordnötsallergi och min läkare skulle känna sig tryggare om jag hade en injektionsspruta OM jag skulle hamna i den sitsen.
Men vilket apotek har den hemma?
Idag ska jag till husläkaren. Träffa en sköterska för att göra en spirometri och för att gå igenom hur den här sprutan fungerar och så ska jag få prova att ta en på mig själv. Lite smått panik har jag inför det eftersom jag är "rädd" för sprutor. Eller för nålen. Men det ska nog gå bra. Hon tyckte det skulle vara bra om jag hade grejorna med mig men ja ja det är som det är.

Ringde Kronan, fick könummer 18 och fick vänta i 10 minuter men nu vet jag att jag kan hämta ut på Gränby.
Får se om jag hinner idag bara. Ont om tid nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar