04 april 2012

RUT

Vi har unnat oss lyxen att ha en tjej som städar hos oss 2 gånger i månaden. Tyvärr så har denna bästa tjej slutat och en annan tjej skulle ta över. Hon har gått dubbelt och skulle komma igår för första gången själv. Vi handlade hem lite städprodukter som var slut, plockade undan så det inte skulle stå en massa saker i vägen. På eftermiddagen får jag ett samtal från företaget där dom meddelar att även denna tjej sagt upp sig då det inte var hennes grej. Helt ok, det förstår jag. Men att dom ringer samma dag och typ samma tid som hon egentligen borde ha varit hemma hos oss. Självklart så hade dom ingen annan dom kunde skicka och dom skulle så klart kompensera oss för detta. Jag vet inte om jag orkar bry mig. Det enda jag skulle vilja är att få reda på saker och ting lite tidigare än just precis när en sak egentligen ska ske. Kanske vi borde ta tag i all städning själva istället. Fast det blir ju liksom mitt jobb och jag tycker inte alls att det är kul. Jag hatar det och jag känner att det tar sån tid av mig och jag blir irriterad varje gång jag måste göra en ordentlig städning. För att jag ogillar det så mycket. Får se hur det blir i framtiden.

Barnen är på dagis idag. Sista dagen sen tar vi påsklov ända till på tisdag.
Prinsessan skulle vara påsktant men se i morse då passade det inte alls. Då var hon helt plötsligt för blyg för det. Jaha. Tog med mig lite smink in på dagis om hon skulle ångra sig men det gjorde hon icke. Prinsen däremot han fick snällt bli lite målad av mamma sin :-) En svart nos och några morrhår och vips så var han en riktisgt otroligt söt påskkatt. Få se hur sotig han är i ansiktet efter dagens slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar