27 januari 2012

Vårda relationer och vänskap

Fick ett trevligt samtal nu på morgonen av en mycket kär väninna. Tyvärr har vi inte hörts av på länge men det betyder inte att jag inte tänker på henne för det gör jag. Vi har bägge två varit dåliga på att lyfta på luren och ringa varandra. Bara för att man inte får till tid att ses så betyder det ju inte att man inte ska höras av alls. Men så har det blivit. Nu visade det sig att hon haft det jobbigt under en period men att hon sakta är på väg upp igen åt rätt håll. Det fick mig att bli arg på mig själv. Här mår min älskade vän dåligt, inget säger hon för hon orkar inte, vill inte vara till besvär och hon har fullt upp med att försöka stå på benen. Jag som tänkte att hon kanske bara hade mycket att stå i och därför inte hörde av sig. Jag blev så arg för att jag själv inte ringt henne. Ett enda samtal som har kunnat betyda så mycket, som kunnat ge henne ett leende just då.
Nä vi måste alla ta till vara på det liv vi lever, vi lever bara en gång, vi måste se till att omge oss med sådant som gör oss glada och vi måste se till att finnas där för våra nära och kära. Livet kan ändras så snabbt. Vi måste njuta här och nu och finnas där för varandra.

Igår var jag och Mr K på informationsträff på prinsessans skola. I höst är det dags. Shit va tiden går. Att hon blivit så stor. Vart tar åren vägen? Är jag för upptagen för att se att tiden springer iväg? Jag måste omprioritera saker och ting i mitt liv. Barnen är bara små en gång och jag vill finnas där och njuta av tiden med dom. Innan det är för sent.
Skolan verkar iallafall jättebra och mysig på så många sätt. Känner mig nöjd med det valet vi gjort. Nu i helgen ska vi gå ut på ebarnungdom och välja skola och fritids så vi har det klart.

I morgon skulle jag ha gått på hjärt- och lungutbildning men på grund av för få anmälningar så blev den inställd. Jättetråkigt tycker jag som sett fram emot det så mycket. Den har blivit framflyttad istället och kommer att bli av i mars så jag är redan anmäld till dess så jag får se fram emot det.
Vet inte vad det blir i morgon då. Vi funderar på att åka ut i skogen nånstans och kolla en snutt på rallyt som är här i skogarna.
På söndag blir det kalas för prinsessan. En dagiskompis som fyller år och kalaset hålls på ett barnlekställe. Skoj :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar