11 januari 2012

Träning och godisfrestelse

Prinsessan min har haft feber sen i söndags. Inga andra symtom. Svärföräldrarna kom på middag. Fick fina lila tulpaner. Dom står på köksbordet och känns så där lagom våriga. Ute är det dock mörkt, trisst och kallt.
I måndags och tisdags fick prinsessan följa med mig till jobbet. Hade svårt att vara hemma då det är saker som ska vara klara och man har en deadline. Herr K kunde inte alls vara hemma. Det gick bra att ha henne med på jobbet. Hon var rätt pigg, ritade och pysslade och hjälpte till lite grann. Idag är vi dock hemma för hon behöver en vilodag. Det har hon rätt till. Egentligen borde hon fått det redan i måndags men vad gör man när allt krockar? Prinsen är frisk så han är på dagis. Vi njuter av lugnet här hemma och hyrde med oss två filmer, glass och en påse godis till sjuklingen. Perfekt mysdag. Ska ta tempen snart så får vi se hur det blir i morgon.

I måndags tog jag tummen ur arslet och åkte till gymmet. Helt inställd på att klockan 19,30 köra ett body pump pass. Jag kom dit 19,15 och förstod inte alls varför det inte kom ut en "biljett". Det gör det ju alltid. Den snälle killen i kassan förklarade att det var redan fullt på passet. Sista "biljetten" gick precis innan jag kom. Skit oxå. Nu är dom där...dom som gett en massa nyårslöften om att dom ska bli hurtiga och börja träna. Jättebra om fler tänker på sin hälsa men jag vet att många kommer falla bort inom några veckor. Längtar tills dess så att man kan komma i normal tid och få en "biljett" utan att vara på plats 35 minuter innan passet.
Jaha. Göra något i gymmet då? Inte ett dugg sugen men jag kände jag var tvungen att få en paus hemifrån och när jag väl är på gymmet så kan jag väl inte åka hem. Står naken i omklädningsrummet och inser att jag bara har en strumpa med mig. Dom jag hade på mig till gymmet kan jag ju inte ha. Dom är ju långa och att tvingas skjuta ner dom ser ju för taskigt ut. På med kläderna, ut till bilen och där var den ju...den eftersökta strumpan. In och av med kläderna igen och ut i gymmet. Muskler? Kondition? Ingen musik med mig som kunde peppa på lite extra när man ska göra något som man egentligen inte vill. Det blev ett konditionspass. 15 min rodd, 15 min cross trainer, 3x15 bröstpress på 40 kg och avslutade med 30 nminuters rask promenad på löpbandet. Kanske kan det så småningom bli så att jag springer på bandet men just nu känns det långt dit. Kände mig ändå nöjd och stolt över mig själv för att jag kämpade på på gymmet trots noll inspiration. Väl hemma kände jag mig full av energi och som pånyttfödd. Träning ger energi och lycka:-)

Godismässigt går det sådär. Tog ett par godisar av en påse som låg i skåpet. Gamla godisar men vad gör det när man är riktigt sugen. Borde inte ha fallit dit men jag gjorde det. Kände mig ännu mer sugen efter att godisarna passerat ner till magen. Dregglade nästan men det var verkligen bara att bita ihop och INTE äta mer. Jag ska kunna kontrollera mig när det gäller godis.

Humöret är rätt bra. Kanske för att jag inte äter en massa godis och blodsockret åker tvärt upp och ner. Jag försöker koncentrera mig på allt det bra och njuta av det jag har runt omkring mig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar