01 juni 2015

Härliga helg

Vilka dagar jag har haft.
I fredags var jag ledig från mitt vanliga jobb.
Jag styrde kosan söderut och mot Stockholm för att va med i en filminspelning istället.
Plockade upp chefen på vägen. Han fick ta över ratten eftersom han hittar bättre i Stockholm. Smart drag av mig :-) Vidare och plockade upp Carita som även hon skulle va med.
Vi åkte ut till en helt makalös vacker hästgård i Ågesta. Vilken anläggning.
Vi filmade både ute och inne och både jag och Carita hade repliker. Ska bli så spännande när det kommer på TV i höst. Nu blir man tvungen att följa ett barnprogram i 10 delar. Wilma kommer nog gilla det.
Vid 14,30 var vi klara och kunde påbörja resan hemåt.
Carita följde med mig hem och bodde hos oss i helgen. Supertrevligt.


Hemma grillade vi med mannen och barnen. Vi grillade kyckling, åt pommes till, bea.sås, tzatziki, sallad, dryck. Åh så gott det var.
Vi spenderade en stund i TV-soffan och kollade på Let´s Dance också. Sen var det tack och god natt.


Lördagen blev det sovmorgon och mys med barnen. Mannen stack och tränade.
När han kom hem gjorde Carita och jag oss i ordning för att åka vidare på äventyr och träna tillsammans med filmpolisen.
Det blev en härlig dag trots vädret. Regn.
Vi övade på riskanalysering och hade vapenhantering och annan teori. Så himla trevligt att träffa gänget och umgås och öva. Längtar verkligen till nästa gång.


Vid 19-tiden åkte vi hemåt. På kvällen tog vi ett par glas vin i soffan, kollade på TV och pratade skit. Trevligt :-)


Söndag morgon och mannen stack och tränade tillsammans med Wilma. Jag, Casper och Carita packade ihop. Carita för att åka hemåt och jag och Casper för simskolan.
Vi lämnade Carita på centralstationen och vi hade sån tur att det var gratis parkering där just då så vi lämnade bilen där och gick till simskolan. Inte långt alls. På så sätt kunde vi stanna och vinka av Carita och titta på ytterligare ett tåg som åkte iväg.
Vi gick sen till simskolan. Vid ett rödljus så stod både en polisbil och en ambulans. Jättekul tyckte Casper. Ännu roligare för honom blev det då tjejpoliserna vinkade åt honom och blinkade med blåljuset. Wow vilka ögon han fick. Supernöjd kille.
Även ambulanspersonalen vinkade till Casper. Gissa om han var nöjd. Stor tack till polistjejerna och till ambulanspersonalen som gjorde Caspers dag komplett. Han va så nöjd och stolt.


Simskolan gick superbra. Jättekul att se Caspers utveckling. 2 gånger kvar sen blir det sommaruppehåll men vi fortsätter i höst.


Hemma tog vi det lugnt ett tag. Åt lunch och sen blev det legobygge. Mannen somnade på sängen.
Sen var det dags för fotbollsmatch. Mannen kom på att han skulle hämta en maskin så jag fick själv stressa med bägge barnen med kläder och packning. Vi byggde lego för länge och klockan gick för fort.
Men vi hann.
Tjejerna kämpade på bra. Superduktiga. Deras spel börjar utvecklas och det är kul att se. Dom börjar hitta positionerna, börjar kommunicera med varandra så dom vet vart dom har varandra, jobbar hem mycket bättre och har börjat passa riktigt bra till varandra. Dom fick in ett riktigt snyggt mål och blev så klart överlyckliga. Tyvärr så fick motståndarlaget in ännu fler mål och vann.
Nackdelen är att vi oftast får möta lag som är ett år äldre än våra tjejer och det är ju en jäkla skillnad på utveckling och på spelet. Hoppas våra tjejer inte ledsnar när dom alltid förlorar. För tyvärr är det så :-(


Kvällen blev lugn och nu är det en ny dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar