01 maj 2014

Dagen

Dagen började med enorm trötthet trots att jag precis vaknat. Huvudvärk. Urk. Förmodligen berodde det på att jag varit upp till både Wilma och Casper under natten. Störs sömn...igen. Senaste veckan har jag varit upp ett par gånger varje natt. Tyvärr så klarar inte min kropp av det. Jag behöver sömn. Flera timmar och sammanhängande. 
Morgonen började med andra ord så där. Frukost, städade upp hela huset, borstade barnens tänder, klädde på Casper (Wilma sköter den biten själv), duschade och gjorde mig själv klar. Micke tog med Casper för att handla kakel till bastun. Wilma och jag slängde lite sopor på återvinningen och sen gjorde vi Gränby. Lämnade in 2 par skor för omklackning, köpte ett par byxor och tröjor till Wilma, gick till silver och sånt där hon fick köpa örhängen för sina egna pengar som hon sparat. Superfina valde hon. 
Köpte lite hushållpapper och toapapper på vägen hem. 
Steken stod i ugnen sen lunchtid. In med pommes, dukade bord, lekte med barnen, plockade undan. 
Middag. Mums. Städade undan i köket. Mannen hjälpte till. 
Trots allt fint så har dagen varit jobbig. Under förmiddagen hade jag tungt att andas. Stressad. Försökte andas och ta det lugnt men jag mådde inte alls bra. Några konflikter med barnen innan vi IOM iväg. Några konflikter på Gränby med Wilma. Irritation som bara den. Stress hemma för att få fram maten. Hungrig. Alla va hungriga. Konflikter igen. Barn som inte kan sitta still vid bordet. barn som inte kan äta med bestick utan mest påminner om en grottmänniska. Jobbigt att andas. Svettig och varm. Pust och stön.
Nu har jag fått i säng Casper. Snart ska Wilma i säng. 
Min tanke är att få kolla på Berg och Meltzer i lugn och ro. Att få andas. Att hitta tillbaka till mig själv i lugnet. Att bli fri stressen innan det är dags för att sova annars vet jag att det blir en tung natt igen eftersom jag biter ihop käkarna när jag är stressad valet resulterar i dålig sömn och huvudvärk i morgon bitti.

I morgon är en ny dag och den ska bli lugnare och bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar